samos, grekland. - 17

hyffsat spontant bokade vi ju en resa och stack iväg kort därefter. lyckat och underbart. vi hamnade i samos den här gången. litet och mysigt. var man än gick kunde man tusan se havet. har levt på pommes i en vecka, ungefär som vanligt. men jag klagar inte. vårat lilla hotell låg precis vid havet, väldigt fint. även om vi mest hängt vid poolen. några öl vid stranden å några vid baren. faktiskt inte varit ut alls, vi tänkte tanken men kom inte längre. höll oss innanför gränserna, ganska bekvämt och nöjda ändå. har haft en vecka med toppenväder. inte så speciellt brun för denna gång. men dessa resor gör så mycket för mig. älskar det.

flygmaskin - panos panetoz - mojj i to - sinnessjuk - kurragömma - no topless
inge motorcykel åkning med diskpojkar
berit och maritta

We’re all broken pieces floating by

hade självklart varit hur skönt som helst att stanna. och vill ju aldrig åka hem. men när veckan började gå mot sitt slut, kändes det ändå okej att åka hem. för första gången typ. men vem försökte jag lura? mig själv antagligen.

lyckades ju för en dag eller två. hemgången var ångest, som vanligt. och idag mår jag nog inge vidare bra. blandad ångest. att lämna ett fint grekland. att komma hem. att börja jobba. att börja jobba på nytt, påriktigt, på gamla. att vara jag. vad jag är. vart jag varit. vart jag ska. ja, jag. jag och ångest. som vanligt ungefär.

david och david fixade så det var tacos färdigt tills vi kom hem. gud så jävla gott. kom också hem till ett tillfixat sovrum, äntligen. där som vi bara i princip kastatde upp lite färg på väggarna snabbt å förjväligt för att ha ett rum "klart" å skicka in mer eller mindre alla möbler när vi flyttade in, eftersom vi rev kök/vardagsrum. men nuså!

frukost från bageriet hade han fixat när jag vaknade imorse också. han kan han. jag har bara tvättat, tvättat och tvättat hela dagen. och därimellan kikat serier. varit fint väder så tänkte tanken att gå ut så många gånger men tog mig liksom aldrig någonstans. nu är det dags att sova. imorgon ska jag rulla en sista sväng till östersund. på fredag kör jag å anna mot stockholm igen. lördag ska jag få hänga med linnea. söndag mot sundsvall och sen rullar första och fortsättningsvis hela jobbveckor igång igen. blir nog bra. det måste det blir.

Berit å Maritta, på ett flyg mot Grekland.

nu har han orkat med mig i sex år

- jag älskar dig.

We must not be thinking 'cause we can't get enough

spenderade 3h av natten som övergick till morgon med att vänta in jouren, jävla lastbil å bråka med mig. men egentligen, vad tusan gör det. när det var en sista vända innan man ska lämna detta för ett tag? underbart. har sprungit omkring å shoppat det sista med jeffo. middag på bakfickan. och nu, är allt i ordning. det sista är nerpackat. jag är redo. snart rullar vi. sen flyger vi. seeen har vi det bara bra. trött som tusan. det gör inget!

en dag i tystnad

den här veckan sprang förbi så himla fort. har nu i nästan sista sekund tagit tag i att packa. så nästan klar! strax jobba. efter jobbet imorgon hämta upp jeffo för att springa en snabbis i valbo, sen en middag för att fira mostern. å sen, seeeen, SÅ ÅKER VI MOT ARLANDA.
i måndags efter jobbet hängde jag en sväng med mackelito! vi hade glassdate i solen. i tisdags kom edwina å kidsen hit och vi åkte till årsunda. hämtade upp tyra och hängde vid stranden. jobbat onsdag torsdag fredag. lördag vart det furuvik och uggla, lite karuseller. massa öl. sen gävle.
kalasfull som vanligt. ville tydligen inte åka hem heller så SPRANG ifrån maria, hahha. å hon SPRANG efter. kan ju bara tänka mig hur det såg ut? har tappat körkort och bakkort. någon vänlig själ har iallafall hittat kortet, så det är ju bra. glad att ingen ovänligsjäl hittade båda och shoppade loss. heheh. har en vän som hade kastat båda strumorna i toan? så jävla kul. vi äger, allihopa.
- lika kalasfull förra helgen å. hahah.

Du måste bara gå över bron, under press och utan tro

hade två kalasdagar. linnea har fått massa fina presenter och jag har ätit massa kakor. onsdag köpte vi mer saker för pengarna hon fått och sen höll vi väl mest på med allt hon fått under dagarna. jobbat torsdag och fredag, båda dagarna har gått super. varit hemma tidigt. sköönt! imorgon åker hon härifrån för mer kalas. jag ska sova, det känns skönt. sen ska jag väl till gävle å stadsfesten. öl och karuseller blir alldeles säkert bra!

jag älskar när jennifer kommer och säger, nu åker vi utomlands. och jag säger bara ja. kändes väldigt tråkigt att packa jobbväskan när david å linnea packade badkläder imorse. så när jag åkte till jobbet idag va jag i lite sorg. äntligen en toppendag, en riktigt sommardag.. och jag ska sitta i lastbilen. strax därefter skrev hon. hade precis samma tanke och nu är det bokat. om drygt en vecka åker vi. ihhiii! berit å maritta är tillbaka

Känns som alla vägar leder dit jag ska

ja, hade ju som sagt två lediga dagar. tisdag låg jag kvar länge i sängen. tog en promenad. en dusch. sen åkte jag till Ockelbo. hälsade på och hängde med lite fina människor. david, edwina, emma å julia. onsdag åkte vi iväg till örebro för att köpa en bil till david. väl i örebro fick jag för mig när vi ändå nästan var halvvägs till göteborg att jag också skulle ha en bil, eller ja.. bilen, som fanns i göteborg.
tordag rullade jag till östersund igen. firade att vara tillbacka hos mackelito med max! fredag bara jobb. lördag va jag iväg till valbo med jeffo, sen till årsunda för att fira vejjan. idag har vi städat, tvättat och bakat lite. jag och linnea drog ut på en promenad/cykeltur och lagomlångt hemifrån började det regna. fest!
jag borde sova men går inge vidare. anna ska följa med till örebro inatt, supermysigt! så ska hon köra hem min bil som jag behövde lämna där, när jag visst råkade köpa en annan bil.. hehe. imorgon kommer massa family och firar Linnea i förskott. på tisdag fyller hon år. stora tjejen, 8år. galet! då blir det mer kalas. råkat köpa nånting ut till balkongen med. äsch, blir väl säkert bra tillslut allting. tänker jag. ofta och oftast.