såååå blev vi sjuka igen

måndag - lite frukost å serier i soffan. sen gled vi iväg för ett coronatest. jag tappade såklart ut hela testet i knät, va mysigt å jättebra!! helt galet hur klumpig jag är. åkte hem och lagade mat å sen drog vi en liten biltur för att inte sitta instängda. 
tisdag - tog en biltur till sandviken å spanade på lite gamla gator. sen hämtade vi ut lite mat vi beställt. hem gjorde pizza å kikade serier. och på kvällen blev det en biltur till runt i kungsbergetskogarna. 
onsdag - pojkvän vart piggare så det blev ett ryck hemma. rasse fick upp en massa lister i köket, och jag städade undan all julen ordentligt. kvällningen bjöd på en biltur till lingbo för att lämna något till rasses jobb. 
torsdag - åkte en biltur för att grilla lite lunch och kika solnedgång. till stället vi tänkt var det oplogat, så vi fick tänka om. letade oss vidare för ett bra ställe, när det slog oss att vi inte tankat. jättebra, ute i skogen, nästan soppartorsk, å inge kort för att kunna tanka hade vi med för den delen heller. operation myslunch fick avbrytas och vi tog oss hemåt. hem å käkade å spelade lite xbox. 
fredag - gjorde ett nytt försök för att grilla lunch å kika solnedgång. kom till ett första ställe vid "vatten", där solen låg perfekt. gjorde upp en eld, men blåste rätt fint så beslutade att flytta elden in till en kåta där i skogen. jag va missnöjd att behöva överge solen, och ganska snart visade det sig att det rökte in alldeles för mycket för att kunna grilla där inne med. bytte ställe till en annan sjö där det inte blåste lika mycket. gjorde en eld och var väl rätt nöjda, när vi kom på att vi borde ha elden närmare vindskyddet? så, gjorde en fjärde(!) eld, närmare, så det skulle bli lite varmare. OCH DET BLEV SÅKLART FÖR NÄRA SÅ ALL RÖK BLÅSTE IN OCH BLEV SKIT DET MED. men där fick det vara nog. en lunch blev det, solen gick vi miste om, det var kallt och blåsigt. men bra kämpat? hem å krypte ner i soffan å kollade serier resten av kvällen. rasse hade precis somnat när jag fick se massa coola bilder på norrskenet, så jag väckte honom å vi gav oss ut å kikade. en biltur för att jaga ett bättre norrsken blev det också, hehe. super mäktigt va det iallafall!!! 
lördag - åkte för att hämta upp jeff. mackelito å bebis anslöt också, å så drog vi vidare till valbo. där mötte jojjo å ann upp oss och vi drog en runda. hela gänget följde sen med hem, vi käkade från matkällarn å drack lite vin. en myslördag. jojjo å ann sov kvar. 
söndag - gick upp å käkade frukost med mina sovgäster innan dom gav sig iväg till kungsberget. sen kom rasse familyn på fika för att kalasa oss. mycket trevligt! sen försöktes det vila för att orka med natten. och juste, vi var negativa också? no corona in us bro. men vi stängde in oss i 7 dagar iallfall för säkerhetsskull. förutom en hel del bilturer då, hehe. konstigt att vi klarade oss när dm andra var positiva och vi hade lika symptom? varit en riktig mysvecka faktiskt. knappt ens att rasse gått omkring med kryp i kroppen? chockad. en lugn å kramgosjukis. jag va ju inte så sjuk mer än lite i halsen, så tyckte nästan det va lite fest me en hemmavecka ihop me mitt hjärta. miihii!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0