en födelsedagsvecka va kommen

måndag - efter jobbet skulle jag glida till valbo med jojjo å jeffa, men vi ställde in det för jojjo ev va smittobärare eftersom en kompis blivit sjuk. istället gled jag hem och städade lite. sen åkte jag till sändrow och vi vidare på glassfest! 
tisdag - körde en till natt örebro. efter jobbet gled jag hem till edwina å kidzen. fick lunch och åkte lite i backen, eller ja, kollade på iallafall. sen åkte jag hem å sov för att köra ännu en natt. 
onsdag - efter jobbet gled jag till valbo med annis, sen bytte jag av henne mot jeffa å jojjo. visade sig att hennes sjuka kompis inte hade corona utan bara sjuk, så det var ju bra. sen bytte jag av dom mot rasse, å vi va på presentjakt. hehehhe, ramlade kanske hem en ny kamera hos oss. weehåå! 
torsdag - röddag, ledigdag, bradag. jeffa å david kom hit. vi bakade en massa till helgen inför kalaset. ååå så käkade vi tacos, såklart! 
fredag - bytte bort östersund mot örebro, det var trevligt med en fredag hemma och inte en hel kväll i lastbilen. när jag kom hem från jobbet skulle jag städa å fixa inför helgens bravader. men när rasse kom så gjorde vi lite käk och myste soffan resten av kvällen istället.
lördag - idag skulle vara en himla festlig dag inför morgondagens riktiga födelsedag. skulle ha en hög massa family på kalas och sen en hög massa fina vänner på festligheter. MEN. hängde ju med jojjo å jeffa i valbo i onsdags, eftersom jojjo inte längre va eventuell smittobärare. på onsdag kväll blir det sjukdom hemma hos jojjo.. på torsdag blir jojjo sjuk.. på fredag blir jeffa sjuk.. och idag vaknar rasse sjuk. sååååaaatt, jag bara väntar på att mitt ska komma. och alla slags festligheter är såklart inställda. VAD KUL. jag är svin ledsen. varför ska vi bli sjuka nu???? jag ska ju fylla år??? det ska ju vara min dag??? vi ska ju ha massa mys å kul?? nääää??? aaaaaaa!!! tänk om vi bara gjort som vi skulle från början. åkt valbo i måndgs. då hade vi kanske varit friska nu. så ledsen.
 
jag å rasse började iallafall dagen med lite frukost å serier i soffan. sen drog vi igång lite bakning. fixade i ordning en pizzadeg, också bakade vi lite tunnbröd. hehe super mysigt. gott blev de också! sen skottade rasse av gården och jag plockade undan julen. mot kvällen gjorde vi en lassagne, drack lite vin och kikade serier. åå så helt plötsligt ringer det i luren och jag ska komma ut. då står maria å sandra där å har kommit förbi med lite födelsedagspaket till mig iallafall, älskade underbara. vart så himlans glad. vart en mysig dag trots allt. 
söndag - BIRTHDAY! fick frukost på sängen av min sjuka pojkvän. nybakat bröd hade han ändå tagit sig upp å orkat fixa. sen åkte vi en liten biltur för att komma ut å ha gjort något på födelsedagen. när vi kommit hem kom annis förbi. ballonger, brinannde isfacklor(?) å paket. älskade jävel! vi tog en promenix, med avstånd såklart. sen hann jag nästan bara komma hem och in igen så tutades det som tusan utanför. å då står jeffa, jojjo å thea där utanför. en högtalare som sprutar happy birthday sånger, en hög med paket, och ja, hela jag vart nersprutad i "marknadskonfettispray" mmmhm. men jag har väl så jävla underbara människor runt mig. sen gjorde jag å rasse en tacotårta å avslutade dagen med. så min "instängda ensamma sjuka" födelsedag, blev minst sagt inte så jävla tokig ändå. jag är så jävla glad och tacksam för alla fina människor jag har. tusen miljoner tack livet för dom.  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0