pojkvän i finland, ensamt kaos hemma

måndag - efter jobbet gled jag hem å tänkte ta en liten pn, det blev inte så mycket av. en liten vilostund sen gav vi oss iväg mot gävle. shoppade lite småsaker och sen ut till jeffa å david som va hund å husvakt. siggelito va också där! det badades för fullt och vi drog igång en grillning. frisören fixade rasse också. mot kvällen drog världens jävla åskväder in med blixtrar å brak. 
tisdag - tidig uppstigning för att hinna iväg en vända till stockholm, igen. för att slutligen köpa den första mercen vi var och kikade på. det får bli så tills vidare. nu har vi åtminstone två bilar att rulla med. hem igen å packa det sista för pojkvän som sen gav sig iväg mot finland. snurrade lite planer om att vina med jennys. men slutligen åkte jag å hämtade hem linnea. vi gjorde kladdkaka, käkade våfflor å kikade film. det va längesen och saknat, lilla skit. hon blir så jävla stor?

onsdag - städade å tvättade å grejade lite. sen iväg till årsunda för att fira vejjan. massa goda kakor blev det. stannade å fick grillat också! hade lite funderingar på att dra till rättvik. men vi blev kvar i årsunda sent, sen blev de hem till ensamheten och där vart det en del fästingkaos under natten. fy.
torsdag - efter nästan noll sömn pga livrädd för fästingar drog jag en vända östersund.
fredag - ännu en fästing historia var på väg att dra igång, men sömn behövdes. så katter fick vara ute. förlåt eller varsegod. sen jobbade jag en vända östersund. 
lördag - det är fruktansvärt ensamt å tråkigt att sova utan pojkvän, men att få sova länge och vakna ifred är ändå himla skönt. låg i sängen och vaknade lugnt å skönt å segade i min egen takt. sen blev det en dusch och en vända till valbo med marris. när valbo stängde mötte vi upp mackelito familyn i sandviken och käkade ihop på matkällarn. marris följde med hem en sväng och när hon drog blev det en promme med robin å eddie. avslutade dagen med glassdate ihop med sändrow.
söndag - tänkte sova monsterlänge men vaknade runt 12, fick väl duga. pigg å glad åtminstone! pratade med jeff i telefonen som fick ett getingstick, hon med lite skrajhalvpanikgrinröst skulle ringa vidare till 1177 eftersom hon är allergisk, jag hemma själv i väntan på att hon skulle ringa tillbaka fick PANIK. kastade mig in i bilen å drog iväg till gävle där hon var själv. när jag kom fram var allt tack å lov lugnt. kunde andas ut å så chillade vi ihop i solen. käkade glass å beställde thaimat. sen kom äntligen pojkvän hem igen och vi kunde lägga oss ihop, för en stund iallafall innan jag skulle iväg å jobba. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0