dagarna går i ett

måndag - ledig måndag å fick frukost på sängen, fattiga riddare. vilken fest! rasse gick ut å tvättade av lite bil, jag plockade lite i hemmet. sen kom kusinerna förbi för frilufsdag. vi sköt lite pilbåge först, sen tog vi fyrhjulingen ut på tur och grillade burgare. uuunderbart väder. när vi kom hem fick jag å jeff ryck och började fixa i ordning altanen. började sopa och skura av den, för att kunna måla på lite färg där det släppt från förra året. insåg att det var lite för mycket slut så vi fick ändra planerna där. bar fram alla utemöbler å skurade dom iallafall. samt städade av hela inglasningen. sen blev det en grill i solen iallfall, följt av en kvällspromme. fyyy va jävla svinskönt väder. ÄNTLIGEN.
tisdag - vaknade ett par gånger men var så himlans trött, klev upp ungefär vid lunch. då käkade jag en frulle ihop med pojkvän å matlåda ute i solen. han satt hemma på kurs hela dagen. städade lite å satte mig ute i solen en sväng. när han var klar för dagen stack vi iväg till morsfarsan på lite födelsedagsfika, sen vidare för att köpa lite lister ner till källaren. robin kom över å vi gjorde ett nytt ryck med altanen, gick bättre. nu är den gamla mörka flagniga färgen väääck.
onsdag - tog mig upp i tid för att hinna med en promme i det härliga vädret, sen stack jag på ett extrapass till östersund.
torsdag - tidig uppstigning för att skjutsa iväg pojkvän, som ska lämna mig för ett par dagar i sälen. åkte hem å började plocka med tvätt å duktiga saker. tänkte vänta in morgontimmarna lite så solen skulle värma för att ta en promme. men somnade och vaknade helt förstörd, såklart. sen jobbade jag östersund som vanligt.
fredag - va till marris å hälsade på innan jobbet. lite våfflor, glass, jordgubbar å nutella. sådär som det ska vara. på jobbet fick jag en glass också, viilken fredags fest. å efter vägen hem såg jag en björn!!!!! första gången jag sett. svin coooolt ju.
 
lördag - klev upp å tänkte vara duktig å olja in altanen. hade tänkt mig sol å fint, så det nästan skulle vara lite härligt. men nejdu, storm? städade hemmet istället. sen kom hanna å jeffa hit, å så åkte vi iväg till skogen å firade lina i efterskott. fika å mys! åkte hem å tog en promenix med jeffo, så lämnade hon mig en sväng. tog en dusch å sen kom jeffo åter, tillsammans med jojjo. en nostalgikväll med vin å singstar och vi. så jävla glad för dom. mina mest älskade idioter. gick och la oss när natten blev till morgon, och ingen är gladare än jag för att vi tog vara på den här kvällen och gick igenom alla gamla härliga stadier, från nivå på sofijah till baranprogramslåtar.
söndag - sleeeeepover. mysfrulle i form av amerikanska pannkakor, vilken fest. myste lite serier i soffan, sen gled vi ut å tävvlade lite pilbåge. pojkvän kom hem efter ett par dagar i sälen. å jag sov ikapp lite för natten. himla glad för helgen. himlad glad för dom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0