varför går det inte över utanför

måndag - efter jobbet plockade jag med mig stefan hem från ockelbo, så fick han åter igen äran att kratta löven från gården. skulle kakla klart men gick inge vidare som vanligt. fått låna en ny kakelskärare, men med risk för att ha sönder den också eller alldeles för många kakelbitar så fick vi avstå försöket med den. såhär mycket har vi kvar att göra också, ungefär noll egentligen. såååå jävla irriterande.
tisdag - steff sov här, vi käkade frulle å kollade en dokumentär. han krattade klart och sen skjutsade han till buss påväg till TANDLÄKARN. och ja, nu ni, ÄNTLIGEN, tänderna fungerar!!! fick lägga ett lager plast, å nu kan jag äta både varmt å kallt å choklad igen. så nöjd!!! plasten kommer dock nötas bort, å förhoppningvis har mina tänder fått "vila" då. och då kanske det är lugnt. annars får man komma å göra en "riktig" lagning utanpå tanden men det brukar inte alltid bli så bra. eller ev lägga plast på nytt, men ja. håller bara alla tummar nu!! less att dom inte la plast förra gången när jag bara fick åka hem med ny tandkräm. käkade max efteråt. å choklad. å njöt!  
onsdag - skulle jobba men blev ledigt. åkte iväg till hofors med mackelito å bebis å fikade. skulle hängt med lina lite men vi ställde in. när pojkvän kom hem käkade vi. å sen knatade vi över till mackefamilyn å hjälpte till med lite bygge, samt såklart bebishäng!
torsdag - jobba östersund
fredag - jobba östersund
lördag - åkte iväg till moffa å hämtade en riktig jävla kakelkap, så det blir någon ordning nångång. åkte iväg till stranden i solen för en favorit i repris, dvs eld i solnedgången. men solen försvann ungefär lagom tills vi kom dit, jaja. det kan inte va toppen alla gånger! åkte hem å rev tag i köksgörat istället. så ja, nu jävlar är allt kakel uppe. tillslut! gjorde en lassagne å kollade på palme dokumentären, som jag tyckte va superseg. 
söndag - sov på fm så rasse kom å väckte mig vid tolv. då käkade vi frukost å myste ett avsnitt serie i soffan. sen åkte han iväg på fika hos farmor, då råkade jag somna några timmar till?? haha men bara bra inför natten. va kladdkakansdag så gjorde en kladdis också! när han kom hem igen så fogade vi, blir himla bra vårat kakel faktiskt. och hela kök. tillslut! å vi är duttia nybörjare ändå! sen vart det käk å kaka å kramas i soffan resten av kvällen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0