coronakarantän vecka nummer två

eftersom mina 7 smittodagar va över, rasmus mådde bra och hade testat negativ.. så träffade vi lite människor i helgen, ute iallafall, tack å lov.. för måndag så vaknade rasse som en riktigt utslagen hjälte, och sängen hade tagit feberstryk som tusan. han hade så ont i kroppen så han gick omkring i min pyjamas för den va det mjukaste vi hade att ha på sig, haha plutt. han klarade sig visst inte, som han jinxat. ett positivt coronatest denna gång! han hade hemska nätter och jobbiga feberdagar direkt, till skillnad mot mig. nu mot helgen släppte febern och blev mer vanlig förkylning, hosta, halsen, snorig. men så snart snart är vi båda helt coronafria iallafall, skönt! 
 
ännu en semestervecka (heheh), ihop i sjukdomstider. det har varit mest soffhäng. men jag har försökt mig ut på en promenad ungefär varje soldag iallafall, som sen följts av att sova middag. man är rätt slut i kroppen. under "min"sjukvecka spelade vi ut första xboxspelet vi köpt, två gubbar som sitter ihop i garn typ, super mysigt! nu köpte vi ett rymma från fängelsespel som vi också klarat ut. duttiA??
 
igår eftersom rasse piggat på sig, tog vi en biltur så han skulle få se lite annat än bara tv'n. å idag har vi städat lite i vårat sjukhem. är klarblått och sol, men blåser JÄVEL. synd, annars hade jag nog till å med kunnat släpa ut rasse på en liten promme idag med, det hade varit fint. juste, lyxade till det med lite munkar i veckan också, fest!!! fått ner ölen i flaskor har vi gjort med. samt lärt oss onlinehandla, schysst. ska inte jobba inatt, men sen är jag tillbaka på banan igen. tacksam att man överlevde coronan utan värre skador. men låt den jäveln dö ut nu, snälla. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0