första bestigna bergstoppen och nakenbad i vattenfall

onsdag - rasse klev upp å drog iväg å fiskade med brorsen. vi andra åkte till Andersborg(?) vandrade ut på fjället å gjorde upp en lunch. det var rätt kallt å blåsigt i början men gav med sig! rasse gav upp fisket å anslöt, efter lite påvärmtbrända pizzabullar stegade jag upp för min första fjälltopp! jobbigt och otroligt härligt!! stegade nerför på en lite sämre sida kanske, var tokbrant men gick bra! skulle nog upp för lillskarven egentigen men tror vi var upp på hamrafjället istället? åkte hem och svirade om, fyllde upp mina camelbaks. EN MED VIN OCH EN MED VATTEN!!!! sen gav vi oss iväg på en litten vandring mot ett vattenfall som skulle ha som pool under, Tvärån. vädret blev toppen, vägen var mysig, mötte ett par renar, vinet smakade toppen. dom andra skulle bada, jag hade inte tänkt det. men när vi var framme, varma å glada å vinet gjort sitt. ja, då tänkte jag att jag också ville bada. eftersom jag från början inte tänkt det, så var det tvunget att bli ett nakenbad! tur gummorna tog den för laget å va naked me mig. va himla härligt å ta ett litet fyllenakendopp faktiskt!! vandrade hemåt å möttes av grillat. lite mer vin å lite möllky! vilken toppendag hörrni!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0