nu händer det och det händer ordentligt

måndag - mackelito körde en lastbil till örebro, så han sällskapade i min lastbil hem. det va ju såklart mycket trevligt med lite måndagssällis! efter jobbet drog jag till eddis å fick lite lunch. annis å marris var också dit. himla trevligt! skulle åka iväg å hämtade hem audin också, men ändrade planer så den skulle köras till oss imorgon istället. vilade en lite sväng, sen riva i köket. 
tisdag - nu har det rivits påriktigt. shit is going down! skulle ha varit iväg till annis å firat lite födelsedag, men blev sent. bilen kom inte som planerat heller. nya tag imorgon. 
onsdag - riva riva riva, nu är köket helt nere och ute. och tillslut, efter mycket om och men, så har vi fått hem Audin. såååå nu äger man en bil igen då. vilken fest!!! det är väl inte en bil jag vill ha, men jag är nöjd med den sålänge. den har fyrhjulsdrift å massa bra saker, är ju ändå en audi. lite svårt för att den är silver, men jag vänjer mig nog. hämtade linnea å jeffa, firade gumman lite i efterskott. köpte med käk från matkällarn å så lite kladdkaka. 
torsdag - började måla fönster och jobbade östersund
fredag - jaha, det här med att byta kök var ju skoj. först avloppet som började läcka förra veckan, så vi fick fixa det. rätt snabbt jobbat, men iallafall. sen visade det sig att vi behöver byta en del rör å så, såklart. haft en del pyssel med elen också. å när vi av en händelse för att klura lite var upp på vinden, så märkte vi att det läckte in vatten där. såklart vi slänger in lite vattenläcka på det hela, varför inte. så nu står takbyte på schemat också. provisoriskt lagat taket iallafall. målade klart fönstren innan jobbade ett pass östersund. 
lördag - skulle varit iväg till Årsunda på "moss-os", dvs alkohol, lekar, grillat, härligt sällskap. men behövde komma ikapp lite i köket. dagen gick väl mest åt till att slipa slipa slipa och slipa. spackla lite och slipa mera. satte upp lite gips. käkade pizza. och slipade lite till. 
söndag - målade en varv på väggarna. gick både bra och mindre bra. riva lite mer tapet. slipa. spackla. slipa. varför fick jag för mig att byta kök var en bra ide. usch va less jag är, och vi har bara börjat? och ingenting går som det ska? vad vi än gör, så går vi bakåt? uuaaah

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0