jag vill säga mer. jag vill skrika.

måndag - fortfarande påskledig. pojkvän hade jour å drog iväg vid 07. så jag passade på å sova halva dagen. så himlans skönt. när han kom hem skulle vi ta en promme å sen göra lassagne. vi myste ner oss i soffan och sov någon timme till, sen gjorde vi tacos istället. bra mysmåndag ändå. 
tisdag - ledig. har städat och promenixat. när rasse kom från jobbet skulle vi egentligen åka iväg å spana å ev shoppa kakel å golv å sånt. men han vart sen hem. så vi gjorde lite hemmapyssel istället för att stressa. rev ner katternas träd, passade på när elsa inte varit där på ett tag så man slipper känna sig så skyldig att ta hennes plats. men va ju enormt och så fult. nu är det bantat iallafall! 
onsdag - tog en promenix med mackelito i solen. sen när pojkvän kom från jobbet så drog vi iväg på gårdagens uppdrag. går tungt på kakelfronten men hittat ett golv som fick följa med hem iallafall. har försökt att leta ett som liknar det vi redan har i vardagrummet som dom självklart sålde ut för bara någon månad sen. men tror vi lyckats hyffsat iallafall. 
torsdag - så var det slut på påsklovet. himla nöjd med hur röddagarna placerades precis rätt för mina jobbdagar iallafall. en veckas ledighet satt fint. ett pass östersund rullade på bra. 
fredag - jobbade östersund. när jag kom hem satt en pojkvän i soffan med två glas vin, så kikade vi masked singer. tyckte det va mysigt program! mitt förra sommarens bästa vinbox hade han inhandlat också, det gjorde han bra. smakade fortfarande hur bra som helst. sommaren rullar ju in snart, förhoppningsvis. så borde kanske återinta min gamla goding. 
lördag - städade av hemmet lite snabbt. jeffa kom hit, vi tog en promenix i solen. samt en halv snabb spadag. mot kvällen ramlade rasses alla syskon med sällskap in. vi käkade pizza, drack vin, å hade det trevligt. lite gitarr, munspel, trumma och en hel del sång. det som gör en kväll till det bästa om du frågar mig. 
söndag - segade igenom hela dagen. inte bakis med väldigt väldigt trött. lite häng med rassebrors som sovit kvar. lite serier. lite tacos. å lite sova på soffan. när klockan var 01 å det var dags att bli redo för jobb, så möttes man av en jävla massa snö också. fasen va otrevligt. 
orelaterade bilder men från en mysig vinterdag för ett tag sen? skitsamma. å en brors som ser lite obrytt otrevlig ut. men han är on topp kompisar. det ska ni veta. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0