överallt och mer och längre, ändå

måndag - skulle hänga med lina, men hon sov över mig. så jag kände mig lite duktig å drog till med städning istället. 
tisdag - promenerade upp för kungsberget med pojkvän.
onsdag - va till rasses brorsa på lite kalas
torsdag - åkte till marris å käkade våffellunch
 
fredag - steff fortsatte sitt ogräsjobb, jag å rasse målade lite för altanen. 
lördag - hittade på lite äventyr jag ville ge mig iväg på. fick sansa mig lite och inse att tiden inte var oändlig. men åt frukost i bilen och åkte till östra silverbergsgrivan utanför säter å kikade, super mysigt ställe. sen åkte vi till avesta för att spana på dödafallet. jag trodde det var ett vattenfall, det var det väl på sätt och vis också. men bokstavligen, dött. alltså inte längre ett vattenfall, bara stenar. lite tråkigt. promenixade omkring lite där iallafall. va väl mysigt men inte så himla wow.
söndag - myste mest omkring hela dagen. har en pojkvän som bestämde sig för att bli pizzamaster. drog igång med ett riktigt pizzajobb för deg å tomatsås som ordentligt skulle ta 24h. raggade till oss en bakmaskin och satte igång. skulle hjälpa honom lite. råkade ha i 3TESKEDAR salt istället för 3 krm, trodde han skulle bryta ihop på plats. men det gick rätt bra, puh. vi löste det, hyffsat! pizzan blev också bra in the end. innan sommaren är slut ska vi vara masters påriktigt! en pizzaspade är såklart påväg hem också, hehe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0