en helg i idre med jojjo, å grus

knackade på luckan hos donken, åkte över slukhål, fick vårat turnummer på stugan, efter att ha försökt komma in i fel dörr först.. rockat i randiga strumpor, grus. ja, jag tycker ju egentligen inte det är kul att åka skidor längre. men jojjo övertalade mig, med öl. och öl, vart det en hel del av. vi har haft det fint. idre är ju supermysigt. backarna är ju många och fina, men var väl inge vidare, fick staka oss NERÅT ibland. i det stora hela var helgen bra. 
vi skulle åka 7, kom iväg lite sent. stannade och inhandlade alkohol när klockan slagit systemet öppnar, strax därefter tog jag min första. kom fram till idre, packade upp oss i stugan med öl. tog oss ut i backen, fickpluntan va med. efter några åk blev det öl uppe på toppen, senare ner till afterskin å mer öl. efter det hem och när vi skulle packa in skidorna i bilen lyste solen så fint där så vi satte oss i bakluckan och drack öl ett tag. sen gick vi till pizzerian, köpte en pizza å drack öl. gick hem å duschade, fixade, pratade, myste, fulade och.. drack öl. när klockan va isch 01 kom vi på att det kanske var dags att röra på sig om vi ville hinna ut? av någon anledning, efter hela dagen med redan alldeles för mycket öl, tänkte jag att 4 öl å 4 shots vore en bra idè, på den där knappa timmen.. efteråt hittade vi på nå trevliga själar, drog till efterfest, och drack öl. nej, faktiskt inte, jag bytte ut min alkohol mot vatten där, bättre sent än aldrig heter det väl? sen spydde jag utanför. vackert. skulle gå hem men insåg att vi inte hittade, fick gå tillbaka och fråga efter vägen. sprang skrattande hem, däckade dirrp. å jag, jag minns ingenting. men jojjo säger att vi hade det bra, jag litar på henne. 
 
kl 10 skulle stugan vara städad och vi utcheckade, HA HA. vi ringde och bokade en natt till, tack å lov så var det möjligt. när vi vaknade sen, gick upp och tänkte gå och käka något innan vi åkte hem, vid 15 tiden. blåste vi och var långt ifrån kördugliga, vad hade vi egentligen gjort om vi inte kunnat boka stugan en natt till? vi funderade på att ta oss ut i backen, men kändes inte värt. hade också ont i HELA JÄVLA KROPPEN. vägen hem var inte heller speciellt skojig, när vi väl rullade hemåt vid 19 tiden.. men vi käkade max, det var ju festligt. idre va ju egentligen himla festligt, jag önskar jag hade varit bara lite mer med i matchen. då hade det nästan varit perrf. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0