'Cause everything is never as it seems

spenderade hela helgen i sängen i rädsla om att fortsätta spy, men jag klarade mig. söndag följde jag med anna till sundsvall och vi vart både stående i en olycka och körde fast, så tur vi va två. veckans väder skulle vara både snökaos å halka så vi fortsatte sällskapa. har väl gått hyfsat bra, bara man tagit det lugnt och varit med i matchen med gruset, haha. 
 
igår när vi rullade mot stockholm var man väl ganska otaggad. det ryktades om att folk lämnat bilarna och gått från motorvägen, i princip alla tunnlar var avstängda och folk som åkt på morgonen hade varken tagit sig till jobbet eller hem igen, fast i köer till kvällen. 
 
det omtalade snökaoset stämde iallafall. dom första 4h tog vi oss ca 2km. det stod en jävla massa lastbilar, en hel del bilar och några bussar lite överallt. både på sidan av vägen och mitt i vägen. fastkörda, lämnade eller på rast? va så nära att fastna flera gånger och är så jävla glad att det är över. 8h sen till stockholm blev jag, kastade på lite nytt gods och började köa ut igen. överdriver inte om de va 100-200st lastbilar som sov/köade till att tunneln/essingen skulle öppna norrut. när det skulle släppas på höll polisen ändå stopp för man lära runt och väcka folk. min körtid tog slut så anna lära köra redan från stockholm. tack å lov att vi är två så vi kunde fortsätta och inte behövde ha dygnsvila där. dock så räckte vi ju inte hela varvet runt. 
 
men det är sjukt. vi åkte hemifrån 14.00 och vid 06 (samma tid som vi var hemma från både sundsvall/stockholm natten innan, haha) lyckades vi äntligen rulla ut från stockholm, och då var bara halva svängen gjord, bara MIN halva dessutom. hade i princip inget gods med heller, var ju knappt några andra bilar som lyckas ta sig fram. så allt kändes ganska mycket i onödan. resten gick dock bra. å jag är glad över hur pass "bra" det ändå gick för oss. mest nöjd är jag över att ha anna vid min sida, å med mig. det funkar då, oavsett kaos. 
 
jag är dock så jävla osugen på att sicka iväg nu sista svängen, jag vill bara stanna i sängen och ha helg. usch. jag hoppas verkligen det rullar som det ska idag och att jag slipper sätta fast mig någonstans, jävla vintertrams. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0