önskar att mitt 2016 blir ett 2014.

TVÅTUSENFJORTON -

tror nästan man skulle kunna säga att 2014 varit det bästa året i mitt liv. inte utan tvekan, men mycket möjligt? ingenting märkvärdigt har väl egentligen hänt, men en hel del bra saker.
 
Januari började med att jag lämnade mitt 18åriga liv. eller ja, lämnade väl inte livet, men siffran. jag älskade att fylla 18, det var mäktigt. att bli 19 kändes tråkigt. firades iallafall med mina fina vänner och familj. 
 
gjorde under vintern min första tatuering som jag velat ha länge men aldrig vågat. gjorde sjukt ont och hatade alla som beskrivit det som en skön känsla, men är fortfarande nöjd. trotts tre år på fordon lyckades jag och anna hälla i en hel dunk olja i min stackars bil. övergav min älskade iphone 4bebis för en 5s. som jag strax därefter krossade och grät ihjäl mig över. införskaffade en ny och fick en ipad av mamma, som jag också lyckats krossa nu. åkte på ännu en studentkryssning, denna gång min. spydde och däckade. vaknade när alla andra vela sova. lallade runt själv och skaffade nya vänner, hade rätt kul ändå?
 
under våren kämpade jag och min fina gummivän med en jävla massa plugg och skrivningar. äventyrade en del i falun. fick en chans att rädda vårat sträck i idott med egna PT's. och vi lyckades. klarade efter några om och men den jävla ykb'n. sen både ett första och ett andra lastbilskort. hade aldrig räknat med att stå här idag med CE-behörighet.
 
vi sålde våran lägenhet på promenade som jag verkligen saknar. köpte en större och levde ännu en gång i rust. så under året har vi har byggt upp ett hem, igen. jag och emma jobbade lite då och då med att packa, sortera, ettikera, räkna, plasta, skrika och sjuna, ungefär. och behövde alltid kriga till oss pengarna. åkte till kroatien med mina homies, med lite bättre väder hade det varit tipptopp, otroligt fint. 
 
jag blev ljushåig. första gången i mitt liv. alltid levt för svart eller möjligen mörkbrunt. upptäckte marcus och vi vart bra vänner. hade en grym studentvecka och student. aldrig varit så jävla glad tror jag. det är verkligen en vecka och en dag, fylld av lycka. hängde med anna på hennes helvetesjobb. men nog fan va det äventyr allt, och tillsammans hade vi ju kul. hängde en del i mångeln. jag och jeffa insåg att vi hade en fyrhjuling och sov för första gången i en bil.
 
jag fick ett extra jobb vilket gav mig möjlighet att träffa jesse uppe i östersund. som jag saknat han. extrajobbet blev rätt snart ett jobb, på heltid, en egen bil, med min vän, min gummivän. så jävla nöjd. sålde min älskade bil, men i behov av bil panikköpte jag en ny, vilket jag ångrar. såg ännu en gång markoolio spela, och denna gång råkade vi springa in i han, jag träffade alltså markoolio. vi kramades. så jävla lycklig. hösten bestog väl sen mest utav jobb. lite familjemys här och där och lite festande med vänner. 
 
jag är himla nöjd med året. det känns så bra. såklart har det varit jobbiga stunder också. min fina mormor lämnade livet. drömmar från helvetet värar ge sig. sjuk ångest inför uppkörningar, när skolan var slut, för att skaffa jobb, klara livet, osv. tappade bort mig själv en stund. men i det stora hela trivs jag mest. kommit på mig själv med att ha kommit över saker som tidigare gjort ont. stolt över hur långt jag kommit och glad över vilka jag delar livet med. 2014 var ett jävla bra år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0