födelsedag och lastbilsliv

hejhopp. har hunnit med att fylla år nurå? alltså jag vet inte, jag trivdes ju med att vara 20? jaja. är som vanligt väldigt nöjd med min födelsedag.
fina paket. fin familj. fina vänner. 
anna hämtade upp mig söndagkväll så rullade vi igång veckan tillsammans ner till örebro och upp till sundsvall. första dagen gick bra. måndagkväll började vi lite fint med att sitta fast på plan, och sen gick det bara utför. krånglades i örebro. snön pissade ner. det var snorhalt och spårigt. satte mig för första gången fast i en backe, vet inte hur, men otroligt nog klarade vi oss upp? äntligen hemma va det bara att  sätta igång å skotta fram samt borsta av bilen. trött, fryssen, less. 
 
hem någon timme för mat och dusch innan det va dags att ge sig ut i snöovädret igen. trevligt nog började vi även denna natt med att sitta fast på plan. kändes inge vidare att rulla iväg i skitvädret å köra en repris på gårdagen. men vägarna visade sig vara bättre och runt Örebro gick allt bra. mot Sundsvall var det halkigare, en omledning, några stilla stående lastbilar men inte alls som gårdagen. hem gick allt sjukt bra och vägarna var tio gånger bättre. 
Onsdagnatt började allt äntligen vända å gå bra! kastade oss ut på en omledning som också gick bra. när vi kom hem hade världens finaste Marcus skottat fram bilen, bästa! det var skönt att äntligen få rulla iväg på fredag igårkväll, levde i fredag en dag tidigare vilket var skit drygt. men inatt/idag har allting gått superbra! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0