Out of the ashes you buried me in

december känns ganska tråkigt. missar så mycket detaljer, detaljer som jag älskar. som det årliga pepparkaksbaket i helgen, där jag och jojjo gör något grymt och vinner över dom andra. som dagen innan julafton, när vi pysslar, busar och myser hos mamma. med tacos och bingolotto. jag jobbar fram mot natten, så blir ju inget. och återigen att jojjo inte är hemma, på julafton. vi kan inte bråkas, kramas, pakettävling, bygga torn och tävla. 
 
förutom det så känns det skönt att få en liten paus. från jobb. att ha mer tid. behöver inte ha ångest över om jag ska säga ifrån mig "roliga" saker för att behöva sova, vila, vara själv. och behöver inte ha ångest över att jag bara låg inne när jag hade kunnat gjort nånting. med mer ledig tid ska jag väl kunna hinna göra allt tråkigt, alla måsten, ta det lugnt, bara vara, samt göra en massa kul? det kan bli bra? det blir bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0