när allting går emot ska jag hålla kvar

när jag "lärde mig backa" för ungefär ett halvårsen. så hatade jag dollyjäveln. men bara av en anledning. att jag inte fattade hur den funka, den bara vek sig, och jag kunde inte backa. nu hatar jag den jäveln av så många mer anledningar. jag hatar den för den backar på ett annat vis, för jag har en extra parkeringsbroms att hålla koll på, extra luft att hålla koll på, extra slangar att trixa med, stöd ben att tjaffsa med, och ut och krångla loss från en trailer och krångla på en annan, varje dag. jag hatar att den jäveln ens existerar. 

just nu känns det till och med som att jag hellre byter skåp, alla dagar i veckan. och då minns jag ändå hur jag var tvungen att kämpa ihjäl mig varje dag. men det kunde jag iallafall. och då slipper man känna sig så jävla dålig. vela bara få det ur mig. tackåhej.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0