r.a

jag har blivit stor nu, och du har missat allt.
och det som gått förlorat kommer inte tillbaks igen.
'
det bränner i ögonen som om jag gråtit i timmar, det har jag inte. jag fäller inte längre tårar för dig. kanske är det ilska, sorg, saknad, besvikelse?
jag vet inte vad. du är ingenting för mig, ingenting. hur går allt ihop?
¨
du lämnade mig, du sket i mig, du vela inte ha mig. du har kanske omedvetet rivit upp hela mig, slitit sönder hela min insida, gång på gång. de tog år att lära sig, år att bygga upp, de har tagit år åh jag kan fortförande inte förstå.
¨
är jag så grymt fel? jag vet inte vad av dig som är lögn åh vad som är sanning. behöver jag veta det? om jag visste, skulle det få mig att må bättre eller sämre? jag gav dig så många chanser mer en va du är värd. du tog ingen, för jag va inte värd det, tyckte du, eller? vad är annars förklaringen?
¨
du har kanske skapat mer sorg åh funderingar i mitt liv en någon eller något annat. jag ser inte dig som något bra, men jag kan inte släppa dig. kanske för att du är en del av mig endå, fast jag inte vill, fast inte DU vill.
'
att jag inte längre fäller tårar för dig va lögn, för det gör jag.
men inte är det ofta, inte är det som förut.
men när du ber mig att inte vända dig ryggen..
kom då ihåg, att de va du som lärde mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0