B8 is the prooblem?..B5? elller B3 ?!.. järn..zink?

Vitamin B8 är ett vattenlösligt vitamin. Det finns i de flesta livsmedel. Stor förekomst i lever, kött, fiks, ägg, havremjök, sojabönor, nötter och frön. MEN ÄTER JU IAF LITE AV DE DÄR?
bra för
cellernas ämnes omsättning och iminförsvaret. hud, naglar och hår. viktig funktion för kroppens omsättning av kolhydrater, fett och proteiner. behövs för kroppens enzymer.

SYMPTOM VID BRIST. Brist väldigt ovanlig. Bristsymtom kan vara dålig aptit, blodbrist (anemi), kraftig trötthet, lättare depressioner, hallucinationer, panik, muskelsmärtor, akne, torr hud, håravfall och överkänslighet för beröring.

ganska mycke stämmer ju.. jag menar, jag vill bara äta om ja verkligen är hungrig, förut va jag alltid skit trött, men sen att ja inte kan sova e ju en annan sak men... akne = finnar, så a..... torr hud som fan, och tappar hår gör jag ju?  men fattar inte vad grejen är. från början sades de ju att jag åt för lite och när jag åt så va de inte rätt. men jag får i mig både kögg och ägg ju ? ^ o. NU BLIR DE SKAFFA ALL FORM AV B8 JA KAN IAF!
_________________________________________________________________________

eller kanske B5 ?
Oro, irritation, kramp, trötthet, depression, utmattning, ledsjukdomar, nedsatt tolerans mot socker, nedsatt funktion av binjurarna, hypoglykemi och lågt blodtryck. Grått hår.

eller B3?
Dålig aptit, illamående, retlighet, sömnsvårigheter, huvudverk, torr hud, kalla händer och fötter, matsmältningsproblem och tjocktarmsinflammation. Kraftig brist kan ge hudproblem (pellagra), demens och kraftiga diarréer.

kanske B12?
Svår blodbrist (anemi), nervskador, trötthet, depression, munsår, allmän svaghet och andnöd. Vitamin B12 lagras i levern och återanvänds och symtom kan visa sig först efter 5 år eller mer.

JÄRN? Blodbrist (anemi), trötthet, blekhet, infektioner, nedsatt mental funktion, dimmig syn, andfåddhet, nervositet, huvudvärk, sömnlöshet, stickningar och krypningar i benen, ledbesvär, störningar i blodsockret, tarmbesvär, leverskador, diabetes, sänkt prestationsförmåga vid fysik träning... Tarmbesvär kan leda till försämrad upptagningsförmågan av järn i tarmen vilket i sin tur även kan förosaka underskott av magsyra, samt brist av upptagningsförmågan av vitaminer som Bb6, b9 folsyra och b12 samt mineralupptag av zink ,koppar och mangan. Brist kan även innebära håravfall tror man.

ZINK? Symptom kan var sämre sårläkning och infektionsförsvar, sämre tillväxt hos barn, försämrad aptit, dåligt humör, irritation, depression, aggressioninlärningsproblem, hudförändringar, psoriasis, acne, håravfall, dålig hy, klåda och eksem, dålig syn, förändrad smakupplevelse, minskad sexlust, sämre spermier, diarré mm. Hormonella besvär kan uppstå. Barn kan även få en långsammare tillväxt.

okej..... trodde jag hittat mitt fel, B8 från början. men läste vidare på sidan och hittade ju massa mer. fan vad äre här för skit? B vitamin av alla olika former är vad jag tror jag behöver iaf. kan säga också att jag slutade läsa annars hade jag vell hittat så mycke fel att ni inte skulle kunna läsa detta blogg inlägg på kortare tid en ett år...eller något sånt, fan.
denna sida ja hittade skiten på iaf -> http://www.halsosidorna.se/Kostochnaring.htm


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0