mycket nöjda över årets fjälltur

måndag - klev upp för lite frukost, sen begav vi oss ut på en "vattenfallstur". Sveån, var ingen bergstopp att bestiga. men gick upp på fjället, såg såklart en hel drös med renar. stannade å käkade lunch vid ett jätte mysigt "vattenfall"/"fors" ställe. sen vandrade vi vidare och fick följa ett vattenfall hela vägen neråt igen. va ut och kikade på massa olika små, men alla satt ju ihop. va svintrevligt! mycket nöjda med turen. men knäna var nog ganska nöjda över att det var en lugnare tur idag. helt slut i kroppen. egentligen hade vi tänkt stanna till onsdag. men eftersom att det stod mängder med regn på inkommande packade vi ihop oss och åkte hem efter maten. när vi ändå åkte hem så drog jag iväg och jobbade natten också.
tisdag - efter jobbet tog jag en dusch, sen åkte vi iväg och besiktiga svartmercen. det gick bra! ett stopp för att kika lite badrumsfärger också, fick med lite mattprover hem. har klurat lite men tror vi är ganska överrrens nu. grått har alltid varit planen. nu blir de mörktmörkt golv och ljusa väggar, hehe. rasse fixa med syrrans bil, å jag med lite tvätt å trök.
onsdag - fredag - jobbade östersund
lördag - frukost och duscha. sen åkte vi till sandviken, plockade jeffa å tog en present ride. sen vidare till årsunda och kalas. tyramyra fyllde år! massa gott fika, och ett super skojigt spel som man ritade saker upp å ner å bakåfram, hehe. hemma gled vi över till robin. blev kvällsgrill på hans nya elduteplats. mycket trevligt! sen skulle vi hem och klura badrum, men blev soffan å sova. trött. 
söndag -  rasse va duktig och plockade undan alla utesaker inför vintern. jag sov jag. vi skulle ha varit till uppsala och spanat lite badrumssaker, men vi beslutade att skjuta på det. robin å elias kom förbi å käkade tacos med oss. sen kollade vi serier i soffan. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0